Vánoce Vánoce přicházejí...
Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat
0 0

Obrázek

Vánoční období kdysi začínalo první adventní nedělí a končilo v lednu na svátek Tří králů. V poslední době se především díky vánoční nabídce obchodníků prodlužuje a také prodražuje…

Klidné a skromné vánoce jsou už asi minulostí. Ty současné prožíváme ve spěchu a stresu, a ještě za to utrácíme poměrně hodně peněz. Kupujeme takové množství jídla a pití, které nemůžeme spotřebovat, pod stromečky převládají dárky z kategorie zbytečných, často dokonce i nesmyslných a nepoužitelných.

Pro mnoho obchodů Vánoce začínají už v posledním říjnovém týdnu. Reklama se nás všemi možnými i nemožnými způsoby snaží přesvědčit, že právě teď je ta nejvhodnější doba nakoupit dárky. Dokonce se už objevil i argument, že žádné vánoční ani povánoční slevy letos nebudou a nákup tzv. „first time“ je nejvýhodnější.  Toto tvrzení můžeme ale spíš považovat jen za další trik, jak nás přimět nakupovat. Každý rok se vyrobí a neprodá tolik věcí, že slevy nakonec určitě budou – obchody ani výrobci si s neprodanými určitě svoje sklady zaplnit chtít nebudou.

Předvánoční rada č.1 tedy zní:

Na nákup většiny dárků je ještě dost času!

Rada č. 2 je ještě praktičtější:

Přemýšlejte, komu a co dát pod stromeček.

Rada č. 3 – nejdůležitější:

Dárky nakupujte, až když opravdu víte, co!

Jak vybírat vánoční dárky

Kritérií, podle kterých vybírat dárky, je několik. Může to být hledisko finanční – čím dražší, tím lepší, ale také množství – čím víc, tím líp, případně velikost – čím větší, tím hodnotnější. Ani jedno z nich ale není osobní a „vánoční“. Dárek pod stromeček by měl vyjadřovat úplně něco jiného!

Nabízíme vám úplně jiný způsob výběru, podle kterého určitě vyberete ten nejlepší dárek - zamyslete se, jestli člověk, kterému chcete něco na Vánoce dát

  • se rád dobře obléká

  • aktivně sportuje

  • užívá si adrenalin

  • baví ho auta nebo motorky

  • rád vaří nebo chodí do restaurací

  • chutná mu dobré víno

  • dokáže se těšit z maličkostí

  • umí ocenit umění a design

  • chodí do divadla, kina, na koncerty

  • vyznává zdravý životní styl

  • je rodinný typ

a podle toto můžete začít přemýšlet o konkrétní podobě dárku nebo dárků. Tento způsob je osvědčený a zatím nikoho, kdo ho použil, nezklamal.

Samozřejmě záleží i na osobním vztahu, věku a mnoha dalších okolnostech, ale to vše už se mnohem snadněji přizpůsobuje, když víte, z jaké skupiny dárků budete vybírat.

Vánoční dárkové hity

V posledních letech se vždy před Vánocemi objeví nějaký dárkový hit. V roce 1991 to byla kuchařská kniha s recepty od herečky Jiřiny Bohdalové, v roce 1993 hra scrable, o několik let později Vánoce ovládlo tamagoči a v roce 2009 byla hitem Bible. V letošním roce je například v USA zatím nejprodávanějším a zároveň asi nejzvláštnějším dárkem plyšový vir eboly, u nás je zatím nejžádanější kniha s kuchařskými experimenty moderátora Ládi Hrušky. Do Vánoc je ale ještě poměrně dost času a může se objevit i nějaký další hit, bez kterého si Vánoce nebudeme moci snad ani představit.

S výběrem dárků a jejich nakupováním není zatím žádný důvod spěchat. Pokud si ještě chvíli počkáte, určitě vás napadne mnoho zajímavých možností a dá se také předpokládat, že další tipy vám postupně nabídnou i v obchodech.

Chcete-li ovšem začít nakupovat dárky už nyní, pak můžete vycházet z posledních průzkumů. Podle nich muži ženám nejčastěji dávají kosmetiku, knihy a šperky, ženy mužům oblečení, sportovní vybavení a Cd s hudbou nebo DVD s filmem…

 

 

Komentáře

\
TOPlist